неделя, 5 май 2013 г.

Doctor Who Rant

Току що прочетох това -> What's wrong with Stephen Moffat , което е пост от някой си човек, който не познавам лично. 
Ако имате време си го прочетете, ако не аз и без това сигурно ще кажа достатъчно, за да стане ясно за какво става дума. 
Като начало аз не съм един от най-информираните хора по тема "кой е сценариста", защото мен лично не ме интересува кой е човека който пише това което гледам, стига да ми харесва историята. Това което искам да кажа обаче е че се съгласявам с по-голяма част от казаното от онова момиче. 
Та, понеже тя си е номерирала писаниците и аз смятам, за да кажа точно какво мисля за това което тя е писала.

Аз лично не смятам че Мофат е ужасен сценарист, по-скоро е различен тип сценарист. Мога да се съглася, че оставя дупки в историята. 

- нямам коментар към първата точка. Мога да се съглася че не се знае защо не можеш да удариш Weeping Angel с голям чук и да го строшиш, защото никой не го е опитвал. Не е било въпрос разглеждан в епизодите. Въпреки че е много непълно да кажем, че приемам, просто защото идеята ми харесва. Никой не е перфектен, изпускат се неща. Другото че в началото Доктора казва, че мрази ябълки и после в друг епизод яде ябълка. Това се получава, когато някой не обръща много внимание на детайлите, които включва. Тези неща които не са ти на ума когато пишеш нещо, са онези които забравяш. Дори и да са важни. В никакъв случай не го извинявам. Това са неща, на които е трябвало да обърне внимание. Уви, не е.  Не е краят на света, въпреки че предпочитам да ги нямаше като пропуски (грешки).


 - епизода "Asylum of the Daleks" и за мен е загадка.

 - и аз не разбрах защо ТАРДИС-а се регенерира след заминаването на Ейми и Рори. (и не ми харесва новия дизайн... прилича на огромна лилава машина за сладолед в увеселителен парк за бонбонените деца. Изглежда студен... и също така се държи грубо. ТАРДИС-а никога не е ревнувал Доктора от хората с които е пътувал пътува или поне не й така, че да се държи като малка кучка. И никога не е бил толкова ясно активен с лично мнение. Преди това винаги го смятах за нещо като дърво - всмисъл като живо и със съзнание, но съзнание което е напълно различно от животни и хора. Нещо като дълбоко и в състояние на сън, което има сензори за усещане и разбиране, но са дълбоки и неопределени. Със сигурност сигурно е привързано към доктора, но не мисля че би го смятало за негова собственост. Въпреки че ТАРДИС-а беше олицетворен като жена в един от епизодите... не мисля че ТАРДИС-а може да бъде жена, в мислене и държание, защото не е.)


 - Как the weeping angels се размножават? Според мен или поне според това което знам, те не се размножават по физически начин един с друг, а се създават. От http://tardis.wikia.com знам че:

"Powers and abilities:

River Song once indicated that the Weeping Angels had the ability to transform ordinary statues into Angels (or at least animate and control them, and give them the abilities of true Angels such as quantum-locking). (TV: The Angels Take Manhattan) It is also known that the kiss of a Weeping Angel had various abilities and effects, including transforming kissed people into complete duplicates of other individuals, which died after a matter of weeks; an Angel's kiss could also suck a kissed victim of their life energy, reducing them to dust."

Така че това е ясно. Дори и да не е напълно ясно. Звучи като нещо изсмукано от пръстите.

- Горното обеснява и защо статуята на Свободата също се беше превърнала в Weeping Angel.

- И на мен не ми харесва това че Мофат връща мъртвите. Ако ще убиваш някой, примири се с това че е умрял и си върви нататък в историята. Не отивай да го връщаш само защото има фенове на които не им харесва или пък на теб не ти харесва. След като направил решението се примири с него. 
И на мен не ми харесваше че Рори умря (по-скоро въобще не съществуваше), но ми се струва напълно ненужно това че го върнаха като пластмасов човек от съзнанието на Нестийн (мисля че така се казваше). Когато вселената се рестартира той щеше да се появи така или иначе. Само заплетоха така историята че след като вселената се рестарира аз не разбрах той все още ли е пластмасов или не.

 - Така, за "Blink". Сали аз не можах да я разбера. Тя не правеше абсолютно нищо и не мога да разбера как... как стана тая връзка между нея и Доктора. Да, доктора имаше цялата онази информация, защото тя му я даде, но той нямаше да я има ако тя не му я беше дала, с тя намаше как да му я даде, ако той не я беше имал първоначално... тук имам такива въпроси, но добре, айде ще приема че е възможно. Второто, честно казано аз не намирам шъшването като обидно. То беше по-скоро там, защото те нямаха много време и Доктора не можеше да остави Марта да говори. Третото, и на мен ми се видя странно че накрая Сали изведнъж се влюби в Лари... въобще не бяха един за друг. Нямаха никаква романтична динамика, по-скоро мога да приема да са най-добри приятели, но не й любовници. Просто няма смисъл. Четвърто, нямам нищо против това че приятелката й се е омъжила за първия човек който е срещнала в 19-ти век. Беше сладко, въпреки че беше малко плоско.


- Мога да се съглася че е сексист. Според мен се държи много обидно към жените като цяло. Животът на Ейми се върти около Доктора и Рори. Животът на Ривър се върти единствено около Доктора. Общо взето всеки негов женски герой се завърта единствено около Доктора. Примерно Роуз въпреки че беше влюбена в него пак си имаше живот извън него, както и останалите предни асистенстки/ти на Доктора. 

 - тази точка не искам да я обсъждам. Този цитат ме обиди на дълбоко ниво, въпреки че по принцип не съм голям фен на Роуз.

 - и тази точка няма да я обсъждам. Аз намерих епизода "Тhe Girl In The Fireplace" за много хубав. Дори ми е един от любимите. Защото тя (мадам някоя си) не е само любовница на краля на Франция, в епизода показват че тя е много повече от това. На мен дори би ми било интересно, ако Доктора я беше взел да попътуват малко с нея.. но не мисля, че историята би стигнала до някъде, ако все пак се беше случило така. 

- Отново сексистки работи. Стана ясно, че са неприятни. Стана ясно и че присъстват. Няма нужда да се повтаряме.

 - Та... става ясно че Мофат е и расист. Не мисля. Това е мнение само на това момиче, което е написало горния пост. Поне аз знам че има доста цветнокожи в епизодите.

 - Също така и груб. Това не мога да потвърдя, защото не го знам. Не следя личния живот на Мофат.

- Не ми харесва също така, че Мофат превърна Доктора в сексуално активен герой. Просто не ми харесва. Не пасва на героя, който Доктора играе. Може в миналото да е бил (сексуално активен), но за момента не би трябвало да е, главно защото трябва да знае че връзка между него и някой друг би била непълноценна.А опита на Мофат да създаде някой, който да може да има връзка с него... е жалък с извинения. Наистина се опитах да харесам Ривър. Наистина, с цялото си сърце го признавам, но просто не мога. Както в последната точка е цитирано от ItlsBalls "Представи си какво ще е да си прекарваш един нормален ден, примерно седейки на дивана, ядяйки кексче, и някой да влезе в къщата ти, да ти каже колко по-умен е от теб, да ти размести мебелите, да те направи да изглеждаш като идиот пред приятелите ти и после да ти каже как не можеш да правиш абсолютно нищо правилно. И след всичко това да ти каже, че те обича. Така се държи Ривър Сонг и идеята, че Доктора е влюбен в нея е най-нелепото нещо в целия сценарий на шоуто, а ние все пак говорим за шоу в което  е имало пърдящи извънземни, които биват убивани от оцет."

(прескочих на последната точка защото някак си това което казвах стигна до това, но иначе си продължавам по ред)

- Първия епизод в който Ривър се появява и умира... и после Доктора я вкарва да живее завинаги в машината... Не ми харесва. Ако наистина имаше някаква велика любов там, Доктора не би я карал да живее цяла вечност без него. Всички неща трябва да си имат край.

 - Не мога да дам компетентно мнение по въпроса дали може да пише сай-фай, защото единствения който може да прави критики по този въпрос е някой който може да пише сай-фай.

 - Комедията в сериала стана различна. Не толкова дълбока и "английска" и това не ми харесва, защото имаше чар в "английския" хумор на Доктор Ху (казвам го така, защото Доктор Кой ми звучи тъпо). Но това обаче не значи че не ме разсмива. 

 - също така се съгласявам с това че Ейми, не е една от хората които Доктора по принцип би взел със себе си. Тя е пълната противоположност на онези, които по принцип е казано, че той взима. Постоянно е в беда и трябва да я спасяват, постоянно се оплаква. Също така е общо взето лош човек. Държи се направо ужасно с Рори, който я обича. И също така искаше да му изневери нощта преди сватбата им... (въпреки това обаче харесвам Ейми и Рори като двойка)

 -  "Dinosaurs On A Spaceship" не беше лош епизод

 - та, Мофат си има его. Че кой няма, но не ми харесва това че напълно е трансформирал шоуто в това което на него си му харесва и каквото той иска без да взима впредвид останалите 50 години в които шоуто е вървяло и историята вплетена в тези 50 години.


Та, вероятно има още неща които мога да кажа, но това са нещата които ще кажа по този пост. И не знам, защо. Просто го видях и ми се прииска да напиша нещо.

Няма коментари:

Публикуване на коментар